NASZE MAGAZYNY:
Najnowszy numer:

Zapoznaj się z zawartością
najnowszego numeru magazynu
RBT Magazyn 4/2018
Prenumerata
Aktualności
Archiwum czasopism
„Lider Technik Osłonowych 2018”

Lider Technik Osłonowych
Już w drugiej połowie listopada w Łodzi odbędzie się pierwsza i jedyna w Polsce konferencja „Lider Technik Osłonowych 2018”.

Nie będzie cienia przesady w stwierdzeniu, że jest to największe wydarzenie branżowe dla firm instalujących i produkujących osłony okienne oraz tarasowe. Na konferencji zostaną przedstawione najnowsze trendy w technikach montażu oraz tworzenia projektów i wizualizacji 3D, a także szereg zagadnień poświęconych strategii budowania marki, również w sieci, zarządzania i komunikacji marketingowej. Organizatorem konferencji jest Tomasz Grzegorz, przy współpracy Grupy TOP.

Grupa TOP
Parę lat temu kilka firm z branży technik osłonowych połączyło swoje wysiłki, aby wspólnie podejmować większe i bardziej angażujące projekty. Tak powstała Grupa TOP – porozumienie dwunastu firm, oferujące najwyższe standardy obsługi, sprzedaży i realizacji osłon okiennych, tarasowych, a także rozwiązań przeciwsłonecznych. Dzięki wspólnej działalności, Grupa TOP wyróżnia się na rynku bogatym doświadczeniem, rozległą wiedzą i profesjonalizmem. Eksperci Grupy TOP realizują w ciągu roku kilkanaście tysięcy zamówień, wykorzystując przy tym najwyższej jakości materiały i produkty premium. Realizowane w ten sposób projekty technik osłonowych odpowiadają wyszukanym preferencjom nawet najbardziej wymagających klientów. Grupa TOP przeprowadziła wspólnie również kilka dużych kampanii reklamowych, angażując do tego między innymi ogólnopolskie stacje radiowe i miliony internautów. Dzięki wspólnej działalności, mogli także wesprzeć finansowo letni wypoczynek ponad 70 dzieci.


Grupa TOP, chcąc podzielić się swoim bogatym doświadczeniem oraz zaprezentować siłę i wagę współpracy w branży, organizuje 21 listopada 2018 r. konferencję „Lider Technik Osłonowych”. Jest to wydarzenie skierowane do przedstawicieli z zakresu technik osłonowych, pergoli, markiz i zadaszeń tarasów. Podczas konferencji będzie można wziąć udział w interesujących prelekcjach kilkunastu ekspertów i uznanych profesjonalistów w swoich branżach. Konferencja stanowi doskonałą okazję do poznania najnowszych trendów, rozwiązań i metod montażowych. Poruszone zostaną także merytoryczne zagadnienia związane z prawem budowlanym, a także projektowaniem i tworzeniem wizualizacji 3D.

Organizatorzy
Organizatorzy przygotowali także angażujące wykłady dotyczące strategii budowania marki i jej konkurencyjności, internetowych działań reklamowych, a także zarządzania, komunikacji i marketingu. Przygotowane tematy stanowią odpowiedź na aktualne wyzwania i problemy małych i średnich przedsiębiorstw z branży technik osłonowych.

Konferencja
Konferencja „Lider Technik Osłonowych 2018” to również doskonała okazja do wymiany doświadczeń, dobrych praktyk i nawiązania nowych kontaktów oraz relacji biznesowych. W ramach wydarzenia zaplanowana została także część wieczorna, podczas której będzie można w przyjemnej atmosferze porozmawiać nie tylko na tematy branżowe.

Udział w konferencji zapowiedziało już kilkadziesiąt osób - specjalistów od osłon wewnętrznych, zewnętrznych i tarasowych, ekspertów z zakresu prawa budowlanego oraz profesjonalistów w dziedzinach komunikacji i działań marketingowych. Do grona partnerów konferencji dołączyli również uznani producenci: HELLA, SUNŻAL, ISOTRA oraz LEWENS. W obliczu słabnącej koniunktury najbliższy czas to ostatni dzwonek na zmiany w twojej firmie. Jeżeli jesteś otwarty na nowe doświadczenia, chcesz zdobyć wiedzę i opowiedzieć o swojej dotychczasowej praktyce, skorzystaj z najlepszej takiej możliwości w tym roku i zapisz się na konferencję „Lider Technik Osłonowych 2018”. Rezerwując bilet już teraz, uzyskujesz gwarancję miejsca i korzystasz z niższej ceny biletu. Więcej szczegółów dostępnych jest na stronie internetowej:

www.lidertechnikoslonowych.pl

Skuteczna kampania reklamowa
Facebook i Google
w branży technik osłonowych


Do kogo kierować i jak tworzyć reklamy Facebook i Google, aby były skuteczne? Które narzędzia wybrać? Jaki budżet przeznaczyć na działania marketingowe? Te pytania zadaje sobie wiele firm, zwłaszcza tych, które nie mogą sobie pozwolić na duże wydatki. Styka się z nimi również na co dzień branża technik osłonowych.

Podczas swojego wystąpienia na konferencji „Lider Technik Osłonowych 2018” postaram się odpowiedzieć na te pytania, omawiając aktualnie najskuteczniejsze ustawienia kampanii Facebook Ads i Google Ads. Wystąpienie zostanie ściśle dopasowane do potrzeb i specyfiki branży technik osłonowych.

Dzięki dobrze ustawionym kampaniom Facebook Ads i Google Ads można poszerzyć grono swoich klientów i zwiększyć dochody firmy. To ogromna szansa na rozwój Twojego biznesu, którą powinieneś wykorzystać.

Chcesz wiedzieć więcej?
Już dziś zarezerwuj bilet na konferencję Lider Technik Osłonowych.Do zobaczenia na wystąpieniu!
 
Marta Jabłońska
Działa w marketingu od 7 lat. Pracowała zarówno w agencjach, jak i po stronie klienta. Przez prawie dwa lata była redaktorem/dziennikarzem Nowego Marketingu – jednego z największych polskich portali internetowych o tej tematyce. Prowadzi i optymalizuje kampanie Google AdWords oraz Facebook Ads. Planuje i wdraża działania w mediach społecznościowych. Przeprowadza szkolenia, audyty i konsultacje.

Te błędy mogą Cię dużo kosztować
Przepisy prawa budowlanego, które powinieneś znać


Sprawne poruszanie się w tematyce prawa budowlanego znacznie ułatwia funkcjonowanie firmy na rynku usług technik osłonowych. W branży usługowej niezwykle ważne jest długofalowe zadowolenie klienta, a to można osiągnąć, jeśli nasze usługi wykonywane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego.

Czy zatem montaż pergoli na tarasie wymaga zgłoszenia lub pozwolenia na budowę?
Zgodnie z przepisami prawa, elementy takie jak kolumny, podpory czy słupy, trwale połączone z budynkiem, są jego częściami składowymi. Wszystkie one, jako całość konstrukcyjna, służą zwiększeniu funkcjonalności konkretnego budynku, na którym zostały posadowione, pozwalając na realizowanie przez niego nowych funkcji (rekreacyjnych, ochronnych przed nasłonecznieniem), zwiększając jego wysokość w części tarasowej o te konkretne elementy stalowe, betonowe lub drewniane (tak: wyrok WSA w Gliwicach z dnia 3 sierpnia 2016 roku, sygn. akt: II SA/Gl 560/16).

Tego rodzaju elementy, posiadające dużą wagę, niejednokrotnie posadowione na pewnej wysokości, mogą zagrażać zdrowiu, a nawet życiu ludzkiemu, zatem powinny być montowane jedynie legalnie i w sposób spełniający standardy obowiązujące w budownictwie.

Należy pamiętać, że będą one musiały dodatkowo wytrzymywać obciążenia wynikające z zamontowania np. markizy przeciwsłonecznej czy przegrody ażurowej, a także opierać się, jako całość, silnym wiatrom, co przy ich projektowaniu winno być wzięte pod uwagę. W zależności zatem, czy mamy do czynienia z przydomową oranżerią, ogrodem zimowym, konstrukcją słupową, czy też montażem urządzeń, odmiennie będziemy kwalifikować dany produkt pod kątem spełnienia wymogów określonych prawem budowlanym. Na temat zgłoszeń, pozwoleń i innych aspektów formalnych prac w branży opowiem podczas mojego wystąpienia na konferencji Lider Technik Osłonowych.

Anna Kornecka
Radca prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktorantka nauk prawnych w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej UJ, ukończyła Podyplomowe Studium Prawa Autorskiego, Prasowego i Wydawniczego na UJ. Od 2011 roku członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie. Doświadczony wykładowca i trener szkoleń z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. W latach 2017-2018 trener i wykładowca, a następnie ekspert i doradca m. in. w ramach projektu „Profesjonalni urzędnicy – prawo budowlane”.

Zarządzać po ludzku
Jak mówić, aby nas słuchali, jak słuchać aby z nami rozmawiali?


Wyobraź sobie, że rano zlecasz nowemu pracownikowi kontakt z klientem w sprawie terminu montażu. Pod koniec dnia pytasz go o rezultat. W odpowiedzi słyszysz, że nie mógł się dodzwonić do klienta. Tymczasem 10 minut wcześniej klient zadzwonił do ciebie, żeby wyrazić swoje rozczarowanie, że nikt się z nim nie skontaktował. Co zrobisz?

Ta sytuacja może się potoczyć na kilka sposobów. Będą one zależały od tego, jaki styl ma dany szef i jakimi wartościami kieruje się w swojej pracy. Znam szefów, którzy zwolniliby takiego pracownika z dnia na dzień. Znam też takich, którzy wyrobiliby sobie na podstawie tego zdarzenia trwałą opinię na temat pracownika, np. że jest leniwy i nieodpowiedzialny. Ta opinia wpływałaby na dalszą współpracę w taki sposób, że po pewnym czasie pracownik zwolniłby się sam. Bywają również tacy, którzy załatwiliby tę sprawę sami i nie powiedzieli pracownikowi ani słowa, zostając ze swoją złością sam na sam.

Są również tacy szefowie, dla których ważne jest zrozumienie problemu oraz jego przyczyn. Tacy liderzy cenią szczerość i wiedzą, że to, w jaki sposób odnoszą się do swoich pracowników ma ogromne znaczenie dla jakości pracy, lojalności, efektywności i zaangażowania. Tacy liderzy rozmawiają. Wiedzą, jakie pytanie zadać, potrafią wysłuchać odpowiedzi z ciekawością, a następnie wspólnie z pracownikiem szukają rozwiązań.
 
Aby być w gronie przedsiębiorców, którzy rozwijają swoje biznesy, warto rozwijać swoje umiejętności. Zwłaszcza w obszarze zarządzania i komunikacji konstruktywnej. Konstruktywnej, czyli takiej, w której można jasno powiedzieć na czym nam zależy i nie urazić, a przy okazji zadbać o relacje i współpracę.

Brygida Dynisiuk
Trenerka komunikacji i doskonalenia procesów, mediatorka, coach. Od 2016 roku pracuje jako niezależna konsultantka. Wspiera organizacje w zwiększaniu efektywności i życzliwości w pracy, poprzez zmianę nawyków językowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w biznesie oraz dużemu przywiązaniu do znaczenia słów, oferuje unikatowe podejście do zarządzania. Promuje model, w którym relacje pomiędzy pracownikami są tak samo ważne, jak efektywność biznesowa i rezultaty finansowe. W latach 2008 – 2017 związana z międzynarodową korporacją logistyczną DB Schenker. Odpowiadała tam za doskonalenie procesów, standaryzację oraz zarządzanie zmianą. Prowadzi warsztaty doskonalenia procesów dla organizacji biznesowych, warsztaty z komunikacji, coaching oraz mediacje.

Pergole oczami praktyka
Jak doradzać w procesie sprzedaży


Z roku na rok na polskim rynku dostępnych jest coraz więcej modeli pergoli tarasowych. Stają się one również coraz bardziej popularne i coraz częściej wypierają markizy tarasowe. Choć wielu polskich dostawców nadal przy produkcji posiłkuje się komponentami z krajów Europy Zachodniej, podkreślić należy, że nasze rodzime produkty coraz częściej potrafią z powodzeniem zaspokoić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Jeśli zaś brakuje rozwiązań rodzimych, ofertę można rozszerzyć o produkty aktywnych na polskim rynku firm zagranicznych.

Pergole możemy podzielić na kilka zasadniczych typów.
Rodzaje pergoli:

lekkie, segmentowe, lamelowe, rolowane,
szklane.
Każdy z nich ma swoje unikatowe właściwości, które możemy dopasować do potrzeb klienta i specyfiki tarasu lub ogrodu.

Podczas mojego wystąpienia na konferencji Lider Technik Osłonowych chętnie podzielę się swoim doświadczeniem i podejmę dyskusję na temat ujednolicenia nazewnictwa w branży.

Jarosław Żak

Jeden z najlepszych specjalistów w Polsce w montażach osłon okiennych oraz tarasowych. Jego specjalnością są konstrukcje przy użyciu markiz oraz pergoli. Dąży do tego, by zastosowane przez niego rozwiązania wiernie służyły jego klientom, gwarantując wygodę i zadowolenie. W pracy z klientem słucha i podąża za jego potrzebami, dzięki temu może pochwalić się świetnymi relacjami trwającymi od lat. Aktywnie doradza dostawcom w rozwoju produktów.


Pokaż klientowi o czym mówisz
Wykorzystanie wizualizacji 3D w technikach osłonowych – to proste


Podstawowym wyzwaniem sprzedaży w naszej branży jest prezentacja handlowa. Oferowany przez nas asortyment sięga setek produktów, często dostępnych np. w tysiącach kombinacji kolorystycznych osprzętu i poszycia.

Klient zmuszony jest łączyć w wyobraźni technikę, kolorystykę i proporcje. Często zrozumie swój zakup dopiero po instalacji. Możemy usłyszeć od niego, że dostarczone rozwiązanie wyobrażał sobie zupełnie inaczej. Wizualizacje i modele 3D naszych produktów pozwalają nam sprawnie komunikować się z klientem. Od dawna wiemy, że jeden obraz przekaże więcej niż 1000 słów, ale dopiero niedawno badacze potwierdzili, że dotrze do naszych emocji nawet 60 000 razy szybciej niż opis werbalny!

W warunkach dużej niepewności klienci są bardzo ostrożni w wydawaniu pieniędzy, ograniczają ryzyko wybierając tańsze rozwiązania. Pomoc klientowi w zrozumieniu naszych rozwiązań pozwala nam sprzedawać towary droższe, z większą marżą i w szerszej palecie możliwości. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi pozwala również budować nasz wizerunek ekspertów, sprawnie i szybko komunikować nasze idee oraz zabezpieczyć umowę jednoznacznie identyfikując zakres dostawy i oczekiwania klienta. Ogromny rozwój technologii pozwala nam już dzisiaj, z użyciem telefonu lub tabletu, oprowadzić klienta pod wirtualną pergolą na jego tarasie. Podczas konferencji LTO pokaże, jak taką prezentację wykonać szybciej niż w minutę!

Podczas kilkuminutowej rozmowy jesteśmy w stanie zasymulować klientowi układ cienia na tarasie w dowolnym dniu i godzinie roku. Model wykonany w mniej niż godzinę może ujawnić ewentualne niezgodności i kolizje jeszcze przed wyprodukowaniem drogiego systemu, oszczędzając nam pomyłek i niespodzianek podczas montażu. Opowiem o różnych dostępnych rozwiązaniach, zaczynając od tych najprostszych w obsłudze i bezpłatnych. Podpowiem, od jakich kroków rozpocząć wdrożenie nowych technologii w naszych firmach i jak z powodzeniem przekonujemy wizualizacjami klientów w firmie MAG Techniki Osłonowe.

Tomasz Grzegorz
Na co dzień prowadzi firmę MAG Techniki Osłonowe Sp. z o.o. i przewodzi Grupie TOP.
Biegle posługuje się nowymi technologiami i wprowadza rozwiązania usprawniające sprzedaż w firmie. Lubi dzielić się wiedzą i inspirować innych do wprowadzania zmian w swoich organizacjach.
Posiada wieloletnie doświadczenie w branży i zrealizował szereg prestiżowych projektów. Najlepsze z nich nie powstałyby bez szczegółowego planowania i wykonania modeli przestrzennych.

Sprawdź, jak dużo możesz zaoszczędzić w Twojej firmie
Techniki efektywnego zarządzania 


Na konferencji wystąpię jako ekspert zarządzania, ale też podzielę się z Państwem moim osobistym doznaniem jako klienta, który doświadczył, co to znaczy „zła jakość” w procesie budowy domu. Proces montażu stolarki odbywał się bez należytej kontroli jakości i kontroli procesu, skutkiem czego firma traciła pieniądze, a ja zaufanie do marki. Jak często nasi pracownicy i my sami opieramy się na naszym doświadczeniu i na tym, że „jakoś to będzie”? Podczas wykładu przybliżę ideę Lean Management i przekażę kilka pomysłów na generowanie oszczędności w firmie branży technik osłonowych. Opowiem, jak można skupić się na wartości dodanej dla klienta i w ten sposób wygenerować więcej pieniędzy w naszej firmie. Serdecznie zapraszam na konferencję!

Przemysław Pruszyński
Partner zarządzający w firmie MAP & Partners. Doświadczony i wszechstronny lider, który umiejętności zarządzania ludźmi zdobywał w międzynarodowych korporacjach, takich jak Heineken, Whirlpool, IKEA, Inwido. Przez ostatnie 5 lat piastował stanowiska Dyrektora Operacyjnego, Dyrektora Zakładu, Prezesa Zarządu – w Rosji i w Polsce.

Jest zwolennikiem racjonalnego i zdroworozsądkowego podejścia do biznesu, a w swojej pracy skupia się na zmianie kultury organizacyjnej i budowaniu długofalowych strategii, które opiera na codziennej pracy z ludźmi i ich rozwoju. Ukończył Elektronikę na Politechnice Wrocławskiej, a w 2018 r. ukończył Akademię Psychologii Przywództwa u Jacka Santorskiego.

Jak skutecznie budować markę firmy?
Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów – musisz nie tylko być dobry, ale umieć opowiedzieć
to wszystkim wokół.

Firmy nie osiągają tego, bo popełniają wiele błędów i nie wykorzystują potencjału swojej marki oraz narzędzi i działań, jakie mogą zastosować. Dowiedz się, jak przygotować skuteczny plan promocji Twojej firmy, by zainwestowany czas, pieniądze i energia przyniosły sukces. Poznaj narzędzia i metody, które z powodzeniem stosują najlepsi i błędy, jakich musisz się wystrzegać. Poznaj, jak w prosty sposób samodzielnie możesz analizować i diagnozować potrzeby promocyjne firmy. Jak wyznaczać cele, jak określać grupy docelowe i wybierać narzędzia, które gwarantują dotarcie do klientów? Jak ułożyć plan, który w prosty sposób, wykorzystując sprawdzone metody, gwarantuje osiągnięcie założonych celów? Jak go wdrożyć i monitorować?

Poznaj przykłady z rynku, dzięki którym łatwiej zrozumiesz jak skutecznie się promować.
To wszystko podczas wystąpienia dr. Krystiana Dudka.
Bądź najlepszy i pokaż to światu!

dr Krystian Dudek

Doktor nauk humanistycznych z zakresu komunikacji i PR, ale przede wszystkim praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem. Właściciel Instytutu Publico – firmy szkoleniowej i agencji PR. Pomaga wprowadzać na rynek marki, kreować wizerunek, promować produkty i usługi, zwalczać kryzysy wizerunkowe i prowadzić kampanie wyborcze.

Realizował projekty dla branży technik osłonowych. Ma na koncie kilkaset projektów PR i kilka tysięcy godzin szkoleniowych. Łączy wiedzę naukową z bogatym doświadczeniem praktycznym, ubierając to w lekką formę, która zapada w pamięć. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Laureat Wyróżnienia Specjalnego „LEW PR” oraz nagrody „Proton”.
Pracował jako dziennikarz, pełnił funkcję rzecznika prasowego, odbył kilka staży w Kancelarii Premiera i Prezydenta RP. Wykłada na kilku uczelniach, stale w Wyższej Szkoły Humanitas, gdzie pełni funkcję Pełnomocnika Kanclerza ds. PR.

Komentował m.in. dla TVP, TVN, Polsatu, Newsweeka, Polityki, Rzeczpospolitej, Gazety Finansowej, Gazety Wyborczej, Pulsu Biznesu czy wirtualnemedia.pl.

www.Instytutpublico.pl

admin | dodano 2018-11-08
TAGI: Magazyn RBT | Lider Technik Osłonowych 2018