NASZE MAGAZYNY:
Najnowszy numer:

Zapoznaj się z zawartością
najnowszego numeru magazynu
EuroParking 2/2017
Prenumerata
Aktualności
Archiwum czasopism
Maksimum samochodów w minimum przestrzeni

fot.Maski
PDG MA-SKI Auto Parksystemy Sp z o.o. specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów deficytu miejsc parkingowych. Proponujemy, we współpracy ze światowym liderem branży, niemiecką firmą Otto WÖHR GmbH, najnowocześniejsze systemy platformowego parkowania.

Od 2000 roku zrealizowaliśmy w Polsce ponad 100 inwestycji zapewniając ponad 5000 miejsc parkingowych. Niemiecki partner zainstalował ponad 450 000 miejsc parkingowych na wszystkich zamieszkałych kontynentach.

Parkingi i garaże to częsty problem, z jakim się borykają projektanci, inwestorzy i wykonawcy. Szczególnie gdy projektowany lub modernizowany obiekt znajduje się w strefie śródmiejskiej. Brak dostatecznej wielkości terenu, jego wysoki koszt, a także niejednokrotnie ograniczenia wynikające z warunków gruntowo-wodnych i wysokich kosztów kubatury podziemnej, to częste bariery w swobodzie lokowania i projektowania, zwłaszcza budynków biurowych, hotelowych, ale również
mieszkalnych i niekiedy produkcyjnych. Także podczas modernizacji istniejących budynków częstym problemem jest zabezpieczenie niezbędnych stanowisk garażowych lub parkingowych. Problemy te, znane od dawna w krajach rozwiniętych, dotykają coraz częściej polskich inżynierów. Co więcej, problem ten, w związku z rozwojem miast i szybkim zwiększaniem się ilości samochodów, będzie narastał, istotnie ograniczając inwestycje. Inwestorzy na ogół niechętnie wydają pieniądze na tę część inwestycji, gdyż koszt miejsca w garażu podziemnym jest wysoki. Z drugiej strony prawa rynku powodują, że coraz trudniej sprzedać lub wynająć powierzchnie biurowe, a także mieszkalne bez zapewnienia miejsc parkingowych lub garażowych.

Rozumieją ten problem władze samorządowe, wymagając zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc postojowych wg określonych wskaźników. Dla ułatwienia rozwiązywania problemów z zapewnieniem niezbędnych stanowisk parkingowych i garażowych powstały systemy pozwalające optymalnie wykorzystać pozostającą do dyspozycji przestrzeń, zapewniające duży komfort i bezpieczeństwo użytkowania. Ułatwiają one również rozwiązanie problemów parkingowych w modernizowanych budynkach.

Klasycznym przykładem są systemy wiodącej europejskiej firmy Otto Wöhr GmbH. Produkuje on od ponad 50 lat, stale rozwijając, urządzenia przeznaczone do zastosowań w obiektach nowo projektowanych i modernizowanych. Są to systemy elastyczne w zakresie konfiguracji, co pozwala na rozwiązanie problemów w większości przypadków. Stosowane są jako podziemne, nadziemne lub nadziemno-podziemne. Możliwe jest ich wykorzystanie dla różnych wielkości garaży i parkingów: od małych dla kilku samochodów, do zespołów dla kilkuset samochodów. Są również urządzenia do zastosowań w budownictwie indywidualnym, gdy brak miejsca na garaż dla drugiego samochodu.

Są to urządzenia dla każdej wielkości garaży. Pozwalają na parkowanie 2 lub 3 samochodów jeden nad drugim. Urządzenia zestawia się obok siebie w dowolnej ilości. Praktycznie więc można (jest
to stosowane) wyposażyć w ten system duże zespoły garażowe przeznaczone dla kilkuset samochodów. Do każdego zestawu niezbędny jest dojazd.

System ten zwiększa pojemność garażu jednokondygnacyjnego 2 lub 3-krotnie, przy znacznie zmniejszonej kubaturze w stosunku do garaży wielopoziomowych. Minimalna wysokość pomieszczenia garażowego dla zestawów na 2 samochody w pionie wynosi od 295 cm dla urządzeń przechylnych, do 325 cm dla urządzeń bez przechyłu. Dodatkowo potrzebne jest zagłębienie 150 - 200 cm, w obrysie urządzenia jako przestrzeń manewrowa dla dźwigu, tzn. dla opuszczenia dolnej palety, aby mógł zaparkować lub wyjechać samochód na palecie górnej. System pozwala na parkowanie samochodów (z wyjątkiem typu 401/411) bez usuwania samochodu znajdującego
się na dolnej platformie.

Parametry urządzeń pozwalają garażować samochody klasy luksusowej o długości do 510 cm i masie, w zależności od zapotrzebowania, do 3200 kg. Urządzenia sterowane są kluczem lub kartą magnetyczną z pulpitu znajdującego się przed wjazdem. Napęd urządzeń jest hydrauliczny. Produkowane są również odmiany o podwójnej szerokości platform, przeznaczone do garażowania 2 samochodów w jednym poziomie.

Urządzenia Parklift 461, 462,463 przeznaczone są do parkowania całkowicie pod powierzchnią gruntu (posadzki) z przykryciem płytą przejezdną, wykańczaną w sposób wybrany przez zamawiającego. Pozwala to np. na zlokalizowanie w bramie przejazdowej, na podwórzu, gdzie nie powinno być stałej zabudowy powyżej poziomu terenu itp.

www.maski.com.pl
admin | dodano 2017-06-26
TAGI: magazyn EuroParking Polska | parking | parkowanie | PDG MA-SKI Auto Parksystemy | OTTO WÖHR GmbH