OUR BRANDS:
Current issue

Here you can find the contents
of the current issue
EuroParking 2/2018
Subscription
News
Magazine Archive
Parking Międzynarodowego Portu Lotniczego w Kopenhadze

fot.Faac (2)
Kopenhaskie lotnisko Kastrup (CPH) jest jednym z najszybciej rozwijających się portów lotniczych w Europie. W 2016 roku lotnisko obsłużyło ponad 29 milionów pasażerów, co daje liczbę około 79 500 osób dziennie. Popularność tego kierunku lotów bierze się zarówno z licznych atrakcji turystycznych Europy Północnej, jak i walorów biznesowych duńskiej stolicy.

Pasażerowie przybywający służbowo z innych części Europy stanowią 1,7%, zaś 6,7% to goście z innych kontynentów, wszystko za sprawą otwarcia niedawno nowych połączeń takich jak Boston, Groeningen, Jekaterynburg czy Miami. Stały rozwój lotniska, podtrzymywany przez doskonałą jakość usług we wszystkich obszarach jego funkcjonowania sprawia, że CPH stał się dla Danii prawdziwym oknem na świat.

Niedawno przedstawiony został plan rozbudowy zachodniej części lotniska, który zakłada podniesienie jego przepustowości do 40 milionów pasażerów rocznie oraz większą liczbę nowych kierunków, w tym 17 długodystansowych. Parking będzie odgrywał fundamentalną rolę w ułatwieniu pasażerom dostępu oraz ma stanowić pierwszy krok w rozpoczynającą się, komfortową i przyjemną podróż.

Tło

Z rotacją ponad 11.000 miejsc na godzinę, parking na lotnisku w Kopenhadze jest największą instalacją parkingową w Danii. Z przyczyn technicznych został podzielony na 19 integralnych stref w obrębie lotniska oraz jego najbliższego otoczenia. Aby zaspokoić rosnący popyt na usługi lotnicze przy zachowaniu ciągłości pracy portu, podjęto decyzję o modernizacji parkingów bez wyłączania ich z użycia. Zaawansowany technicznie system parkingowy HUB Parking Technology został zamontowany na lotnisku w 1999 roku i przez lata był kilkakrotnie modernizowany i rozbudowywany w oparciu o nowe urządzenia peryferyjne. Wszystkie zmiany następowały w odpowiedzi na potrzeby użytkowników lotniska i dyktowane były optymalizacją zarządzania tak cenną w tej części miasta przestrzenią parkingową.

Od połowy 2017 r. cały system parkingowy kopenhaskiego lotniska składa się z ponad 100 urządzeń bezproblemowo zarządzanych z centralnego serwera. Lotnisko w Kopenhadze jest bez wątpienia pionierem w zakresie wdrożeń innowacyjnych technologii i nowych funkcjonalności: na przykład było jednym z pierwszych operatorów oferujących swoim klientom parkingowe usługi pre-booking i pre-payment, odpowiadając tym samym na potrzeby firm z branży turystycznej. Dochód z parkingów stanowi istotny element w budżecie lotniska, dlatego system parkingowy pozwala na komfortowe zarządzanie płatnościami za parkowanie oraz umożliwia dokładną ich kontrolę. HUB Parking Technology został zdefiniowany jako strategiczny partner technologiczny do zapewnienia nowego systemu zarządzania parkingiem, który ma za zadanie zintegrowanie wszystkich elementów systemu parkingowego lotniska oraz jego rozbudowę celem podnoszenia rentowności portu lotniczego.

Wymagania klienta

• Sprawny system zarządzania z intuicyjnym graficznym interfejsem użytkownika oraz łatwym importem i eksportem danych,
• Możliwość uruchomienia systemu zarządzania parkingiem w środowisku wirtualnym, w tym w serwerach i podstacjach,
• Pełna integracja IP urządzeń peryferyjnych, kamer i domofonów (VoIP) przez Ethernet,
• Interfejs do systemu opłat drogowych BroBizz, szeroko stosowany w Danii, Szwecji i Norwegii,
• W pełni zintegrowany system naprowadzania na wolne miejsca parkingowe, pozwalający na skrócenie czasu poszukiwania miejsc, co przyczynia się do lepszych parametrów przepływu
ruchu,
• Wykrywanie tablic rejestracyjnych (LPR) w celu zapobiegania oszustwom biletowym, rozpoznawania osób dokonujących rezerwacji wstępnych oraz wyszukiwanie określonych tablic rejestracyjnych, co jeszcze bardziej zwiększa komfort i bezpieczeństwo użytkowników,
• Rozszerzona rezerwacja wstępna na różnych nośnikach (LPR, kod kreskowy, karty kredytowe, inne),
• Spełnienie podwyższonych wymogów prawnych w zakresie bezpieczeństwa w miejscach publicznych,
• Integracja systemu płatności, zapewniającego dostęp i płatność za pośrednictwem zainstalowanego systemu parkingowego.

Efekty

Podtrzymując status najbardziej efektywnego portu lotniczego w Europie ze względu na automatyzację, samoobsługę i technologię, Kopenhaski Port Lotniczy zwrócił się do HUB, aby zapewnić rozwiązanie "pod klucz" o najwyższej skalowalności do zarządzania infrastrukturą parkingową, oferujące efektywny monitoring, sprawdzoną w branży niezawodność i doskonały poziom usług.

W pierwszym kroku istniejący system został zaktualizowany do pełnej integracji IP, zapewniając możliwość dalszej rozbudowy i aktualizacji. Jednocześnie ta sama infrastruktura jest współdzielona przez system zarządzania budynkami, system parkingowy, domofon, a także kamery LPR i CCTV.

Po wstępnej modernizacji określono wiele dodatkowych systemów uzupełniających, w tym integrację nowego systemu kierowania parkowaniem, a także wyrafinowane rozwiązanie LPR, aby ułatwić przechwytywanie danych z tablic rejestracyjnych do celów inwentaryzacji i audytu. Natychmiast zwiększyło to zdolność operatora do przeprowadzenia inwentaryzacji danych w odpowiednim czasie, poprawiając w ten sposób zarówno obsługę klienta (pomagając klientom znaleźć samochód), jak i przychody z parkowania (w przypadku zgubionych lub zamienionych
biletów).

Lotnisko wkrótce wdroży w pełni zintegrowany system parkingowy, zastępując istniejący system autonomiczny. HUB Parking Technology ma rozległą wiedzę na temat implementacji interfejsów dla dużych i małych lotnisk, uzyskaną dzięki wielu instalacjom w Ameryce Północnej i na całym świecie, gdzie kluczowe znaczenie ma zapewnienie bezstratnej integracji z ogólnym rozwiązaniem parkingowym, zwiększając w ten sposób zakres usług oferowanych klientom.

Port Lotniczy w Kopenhadze zawarł z HUB kompleksową umowę serwisową, zapewniającą stałe, bezpośrednie i szybkie wsparcie, a ostatecznie gwarantującą najwyższy poziom dostępności systemu.

Obecny system parkowania zostanie zaktualizowany do innowacyjnego systemu zarządzania Janus Management System JMS, najbardziej przyjaznego dla użytkownika i elastycznego oprogramowania sieciowego do sterowania wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi za pomocą jednego, łatwego w użyciu scentralizowanego panelu sterowania. Umożliwi to natychmiastowy dostęp do istotnych informacji, w dowolnym miejscu i czasie. JMS oferuje raportowanie i analizę złożonych danych operacyjnych w czasie rzeczywistym, które pozwalają na niezwykle przydatne analizy biznesowe. Dzięki JMS klienci parkingowi są stale wspomagani za sprawą zdalnych kontroli audio i wideo, a operatorzy mogą łatwo i centralnie zarządzać wszystkimi procesami biznesowymi, maksymalizując wydajność i minimalizując wysiłki. "Wybraliśmy HUB Parking Technology, aby zrealizować ambitne plany rozwoju lotniska. Wymagaliśmy dynamicznego, inteligentnego partnera technologicznego, który mógłby zapewnić nie tylko długotrwały, niezawodny i skalowalny sprzęt, ale także najbardziej zaawansowane i elastyczne rozwiązania cyfrowe umożliwiające dalszą ekspansję w przyszłości. HUB Parking Technology był również w stanie bezproblemowo zintegrować się z istniejącymi usługami stron trzecich i zaoferować niezrównaną wiedzę, serwis i wsparcie w długim okresie. Z niecierpliwością czekamy na rozwój naszej współpracy w nadchodzących latach "- mówi Johnny Worum, dyrektor lotniska w Kopenhadze.

www.hubparking.pl
picture:
click to zoom
admin | added 2018-01-16
TAGS: magazyn EuroParking Polska | parking | parkowanie | HUB Parking Technology | Faac | Międzynarodowy Port Lotniczy w Kopenhadze | Kastrup