OUR BRANDS:
Current issue

Here you can find the contents
of the current issue
EuroParking 2/2017
Subscription
News
Magazine Archive
Dźwigi samochodowe VL®

GMV
Dźwigi samochodowe VL® to odmiana hydraulicznych dźwigów towarowo-osobowych, przystosowanych do przewożenia samochodów.

Technologia GMV
Windy samochodowe VL® są wykonane w technice GMV 1:1 Technology – unikatowej w świecie technologii napędu bezpośredniego 1:1, dzięki której podłoga kabiny nie zapada się podczas wjazdu pojazdu, a ponadto szyby dźwigowe charakteryzują się niezwykle małymi wymiarami w stosunku do wielkości kabiny.


Obsługują wielopoziomowe parkingi naziemne i podziemne. Często są to jedyne rozwiązania zapewniające miejsca garażowe pod budynkami w centrach miast. Zastosowanie tej windy w niedużym garażu pod budynkiem, zamiast typowego zjazdu, umożliwia zaoszczędzenie od 5 do 9 miejsc parkingowych na jednej kondygnacji. Zysk w postaci dodatkowych miejsc parkingowych oraz przyszłego czynszu z ich wynajmu jest ewidentny.


Koszt jednego dźwigu samochodowego i szybu dla dwupoziomowego parkingu podziemnego (naziemnego) stanowi ok. 30-50 % wartości betonowej pochylni (zjazdu / podjazdu). Na szczególną uwagę zasługuje SUPER - VL (S-VL) o udźwigu od 5.000 do 11.000 kg. Kabina ma następujące wymiary: szer. x głęb. 3,0 x 6,0 m i drzwi o szerokości 2,8 m. Dźwig S-VL służy do przewozu ciężkich opancerzonych limuzyn i pojazdów specjalnego przeznaczenia.


Wykonanie H dla samochodów z bagażnikami dachowymi GMV proponuje dźwigi samochodowe w wykonaniu H (VL30 H, VL35 H, VL40 H i S-VL H) z kabiną i drzwiami podwyższonymi do 2,5 m. Dzięki temu możliwy jest przejazd windą wraz z zamontowanym bagażnikiem dachowym. Jest to spełnienie postulatów użytkowników, którzy wolą montować tzw. boksy dachowe oraz pakować je w garażach niż przed budynkami, gdzie często brak jest na to miejsca.

Certyfikat Badania Projektu WE
Dźwigi samochodowe VL® występują w trzech standardowych wersjach, z których każda posiada Certyfikat Badania Projektu WE:

  1. VL40 o udźwigu 4.000 kg i wymiarach kabiny 2,8 x 6,0 m i szer. drzwi 2,6 m
  2. VL35 o udźwigu 3.500 kg i wymiarach kabiny 2,7 x 5,6 m i szer. drzwi 2,4 m
  3. VL30 o udźwigu 3.000 kg i wymiarach kabiny 2,4 x 5,3 m i szer. drzwi 2,3 m


Istotny parametr - nacisk na próg kabiny FS
Najbardziej niekorzystne obciążenie konstrukcji dźwigu samochodowego zachodzi w momencie wjeżdżania pojazdu do kabiny. Na progu pojawia się siła FS. Podłoga, rama i prowadnice powinny być na tyle wytrzymałe, by przenieść występujące siły i momenty (Ms). Dźwigi samochodowe GMV charakteryzują się następującymi wartościami nacisku na próg kabiny FS:

  1. VL40    FS = 2400 kG
  2. VL35    FS = 2100 kG
  3. VL30    FS = 1800 kG


Technika i funkcjonalność

  1. napęd bezpośredni wykorzystujący unikatową w świecie technologię GMV 1:1 Technology,
  2. siłowniki teleskopowe typu EC/TCS produkcji GMV Sweden AB ze 100-procentową synchronizacją mającą wpływ na pracę i trwałość dźwigu (niemożliwą do osiągnięcia przez inne rozwiązania),
  3. wysoka trwałość i niezawodność z powodu małej liczby części (w tym części obracających się), z których zbudowany jest dźwig,
  4. niskie koszty eksploatacji i konserwacji,
  5. prosta i ultralekka konstrukcja w porównaniu z innymi elektrycznymi i hydraulicznymi dźwigami samochodowymi,
  6. rekordowo małe wymiary szybu dźwigu w stosunku do wymiarów kabiny,
  7. minimalne podszybie równe 1,0 m,
  8. wyjątkowo stabilne położenie kabiny w czasie wjeżdżania pojazdów - nieosiągalne w przypadku zawieszenia kabiny na linach (dźwigi samochodowe hydrauliczne 1:2 i elektryczne 4:1),
  9. standardowy zakres udźwigów od 3,0 do 4,0 t i opcjonalny od 5 do 11 t,
  10. możliwość zwiększenia udźwigu przy niezmiennych wymiarach kabiny,
  11. drzwi centralne umożliwiające szybki i bezpieczny wjazd pojazdu.

Ekologia

  1. materiałooszczędna konstrukcja urządzenia, niski całkowity ciężar (nawet o 30-60% niższy w porównaniu z innymi elektrycznymi i hydraulicznymi dźwigami samochodowymi) to niższy poziom energii potrzebny do wytworzenia i przetransportowania urządzenia,
  2. mała liczba części, z których zbudowany jest dźwig,
  3. niskie zapotrzebowanie na części zamienne z powodu wysokiej trwałości i niezawodności,
  4. lekka i materiałooszczędna konstrukcja szybu dzięki koncentracji sił (F) na dnie,
  5. brak napędu z magnesami trwałymi, których produkcja jest wyjątkowo energochłonna, a utylizacja trudna i kosztowna,
  6. niskie zużycie energii (jazda w dół z wykorzystaniem siły ciężkości, bez poboru energii elektrycznej przez silnik),
  7. produkcja w zakładach GMV Sweden AB (Alvesta / Szwecja) z zachowaniem najwyższego poziomu ochrony środowiska naturalnego.


Bezpieczeństwo

  1. ponad 55 lat doświadczeń w konstrukcji dźwigów hydraulicznych,
  2. brak masywnych elementów (napędu i przeciwwagi) powyżej kabiny dźwigu,
  3. brak lin, na który zawieszona jest kabina,
  4. maszynownia w oddzielnym pomieszczeniu zapewniająca bezpieczny montaż i konserwację,
  5. pilot zdalnego przywoływania dźwigu.

www.gmv.pl

picture:
click to zoom
admin | added 2017-08-18
TAGS: Europarking | Dźwigi samochodowe | GMV